tirsdag 17. februar 2009

Ka e vitsen?

Der skjedde masse gøy i går og : ) me hadde sånn seminar me ein psykolog og ein professor så underviste studenter på sykehuset så snakte om hypokondere : ) temaet va "Konge i eget liv; presentasjonsangst". D va dritmorsomt og han va knallflink :D Seinere hadde me jentekveld og va på vaffelkveld og såg Dagfinn Lyngbø; Ka e vitsen. Veldig koseligt :)

Men d va kje d eg tenkte å skriva om idag.. Eg har tenkte på någe, någe så eg har tenkt på siden Explore faktisk : P (nyttår)

D va møte og d va lovsang. Sangen va knallfin og alle sto. Så kom ein modulering og mange rakk opp håndå. Eg vett kje koffer, men eg har aldri klart d (e vel fordi eg komme fra et bedehus, då må me jo ver stille og sitta i ro : P) Så va d ein så sa någe t meg, någe eg har tenkt på siden då;
"Koffer rekke di opp håndå? Eg ser kje vitsen me d, fordi kristendommen ska liksom ikkje ver den gode følelsen du får når du e på møte, og så glømma han ittepå. Kristendommen e kje basert på følelser." Eg hadde søren kje någe bra svar t d, og d har eg ennå ikkje.. : P
Men så snakte eg me mor for ei lidå stonn si og eg fortalte at eg va kje sikker på om eg virkelig va Guds barn siden eg ikje føle han e nær. Så sa mor (någe hu har sagt før men så eg hadde glømt): "Kristendommen e ikkje basert på følelser, og du ska kje gå og tenka på Gud heila tiå for å føla at du e kristen. Eg e mor di, d e någe eg E, d e kje någe du må føla for at eg ska ver d. Sånnet forhold har me me Gud og. Han e far din, uansett."

Men koffer rekke me då opp håndå på lovsangene? Eg har kje någe fasitsvar og d vel forskjellig fra person t person. Någen kan gjørr d fordi di vil ver nermere Gud, fysisk rekka opp t han og legga sitt liv t Han. Någen gjørr d kanskje for å visa andre at di vil hørra han t (kanskje ikke bevisst). Siden me komme fra bedehuset så e jo me vant t å sitta i ro, holda kjeft og synge rolige salmer så f0r meg bler d så unaturlig. Selvfølgelig, eg e kje redd for å sei at eg e kristen, men eg for meg t d umulig å få opp den håndå. Men eg VETT at Gud e min far, uansett : )

Den sangen syns eg passa ganske bra :)

Why We Sing
av Kirk Franklin

Someone asked the question
Why do we sing?
When we lift our hands to Jesus
What do we really mean?

Someone may be wondering
When we sing our song
At times we maybe crying.
And nothings even wrong

I sing because I'm happy
I sing because I'm free
His eye is on the sparrow
That's the reason why I sing

Glory Hallelujah
You're the reason why I sing

Glory Hallelujah
I give the praises to You

Glory Hallelujah
You're the reason why I sing

And when the song is over
We've all said Amen
In your heart just keep on singing
And the song will never end

And if somebody asks you
Was it just a show
Lift your hands and be a witness
And tell the whole world: No

And when we cross that river
To study war no more
We will sing our songs to Jesus
The one that we adore

I sing because I'm happy
I sing because I'm free
His eye is on the sparrow
That's the reason why I sing

Glory Hallelujah
You're the reason why I sing

Veldig forkorta men dette innlegge her blei insane langt : P men d e ein knallfin sang og an svarte ganske på d eg lurte på.. : )

1 kommentar: